Het is niet de prijs die consumenten weerhoudt om een Google Glass te gaan kopen als het product op de markt komt.

De Amerikaanse online enquêtesite Toluna vroeg 1.000 Amerikaanse consumenten of ze Google Glass zouden kopen en wat de overwegingen zijn bij die keuze.

Ruim 70 procent van de respondenten gaf aan de bril van Google niet te zien zitten omdat ze bezorgd zijn om hun privacy. De ondervraagden maken zich vooral zorgen over hacks waardoor hun persoonlijke gegevens op straat zouden komen te liggen.

Een tweede zorg is dat Google Glass te veel afleiding geeft tijdens bijvoorbeeld het autorijden. Daarnaast denkt meer dan een derde van de ondervraagden kans te lopen om beroofd te worden van hun Google-bril, die momenteel alleen voor ontwikkelaars in de VS te koop is en zo’n 1500 dollar kost.

Google probeert al langer de privacyzorgen rondom Google Glass weg te nemen. Zo kwam het bedrijf in april met een top 10 van mythes over Google Glass.

Amerikaanse luchtmacht test Google Glass

De Amerikaanse luchtmacht ziet wel mogelijkheden voor de inzet van Google Glass. Nieuwssite VentureBeat meldt dat de Amerikaanse luchtmacht testen uitvoert met de bril.

Via Explorer-programma van Google Glass heeft de luchtmacht twee brillen bemachtigd waarmee ze de mogelijkheden van de bril voor het leger onderzoeken. De luchtmacht zou onder meer zelfs apps bouwen voor Google Glass, waarmee de bril gebruikt kan worden in gevechtssituaties.

Lees ook

Google Glass dragen? Dan kun je beter eerst naar de kapper

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl